Harácsonyi boltbalopás
2011.12.22. 18:12
A boltbalopás, vagy shopdropping lényegében a fogyasztói társadalom kritikájának egy eszköze, módszer művészet és akcionizmus határán, leginkább a street art-tal rokonítható. A boltok, áruházak polcain hagyott "terméknek látszó tárgyak" , illetve "önkényesen" átcsomagolt termékek általában valamilyen kapitalizmus- és fogyasztáskritikát megfogalmazó üzenettel operálnak.
Esetünkben a fogyasztói tudatosság (avagy öntudat) fontosságára szerettük volna felhívni a figyelmet, amely a karácsonyi vásárlási láz csúcsán különösen aktuális üzenet. A részvétel elve nem korlátozható csupán a politikára, a kereskedelem és a gazdaság átláthatósága, civil kontrollja ugyanúgy fontos, az egyéni tudatosság és felelősségvállalás pedig szintúgy üdvös, illetve szükséges ezen a területen is.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Profi túlélőcsomag 2011.12.23. 18:09:23
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.